---|---
kanał został pomyślany jako medium prezentacji mniej znanej i produkowanej niezależnie muzyki
---|---
Viva Zwei szybko uzyskała status telewizji kultowej, nie tylko ze względu na prezentowaną muzykę, ale też dzięki swojemu aktywnemu udziałowi w rozwoju sceny muzycznej
---|---
1 stycznia 2001 Vivę Zwei zmieniono na Vivę Plus o profilu bardziej popowym. Zmiana została podyktowana względami finansowymi
---|---
wywołało to falę protestów ze strony fanów i ludzi z branży
Viva Zwei już nie nadaje, ale pamięć o niej jest wciąż żywa. Choćby na YouTube gdzie powstają kanały zbierające nieliczne dostępne nagrania (np. VivaZweiFan), czy Last.fm, gdzie powstała coraz liczniejsza grupa viva zwei.
Na antenie stacji bardzo często puszczano muzykę tworzoną w Niemczech (tak jak wklejone wyżej Console i The Notwist), a niemiecki był podstawowym językiem używanym przez prezenterów (czasem był to angielski). Nie przeszkadzało to jednak w zdobyciu popularności w innych krajach. Szczególnie za wschodnią granicą. We wspomnianej wyżej grupie na Last.fm Polacy przeważają nad Niemcami! Gdy się przyjrzeć temu bliżej, nie jest to wcale takie dziwne - Viva Zwei była dla nas chyba jedynym medium, które pozwalało być na bieżąco z tym co się dzieje w muzyce. A przynajmniej w muzyce bardziej niezależnej i nowatorskiej. Wielu ludzi się na Vivie Zwei wychowało, a jej wspomnienie wywołuje u niektórych coć w rodzaju nostalgii. Za przykład niech posłuży jeden z wątków na forum Porcys, czy nawet na gry-online (tutaj zapis reakcji od razu po fakcie)
Kaltes Klares Wasser było swego czasu wielkim hitem Vivy Zwei, jak widać puszczane było także na "zwykłej" Vivie. Ale to co było charakterystyczne dla Vivy Zwei, to właśnie brak pogoni za przebojem. Liczyła się jakość, a nie miałkość muzyki. W normalnym czasie antenowym można było usłyszeć dosyć eksperymentalne kawałki Aphex Twina, Squarepushera czy Mouse On Mars.
Nie tylko warstwa muzyczna bywała "trudna". Klipy też często odbiegały od tak zwanej poprawności politycznej czy granic dobrego smaku określanych przez gospodynie domowe. To właśnie na Vivie Zwei można było oglądać najbardziej pokręcone produkcje Chrisa Cunninghama robione do muzyki Aphexa, w tym sławetną pełną wersję Windowlickera albo anarchistyczne w przekazie produkcje Atari Teenage Riot.
Niestety może właśnie ta bezkompromisowość zgubiła Vivę Zwei? Podobno w ostatnich latach fukcjonowania stacja przynosiła 8 milionów marek strat... Zapewne wynikało to po części z oglądalności niższej niż choćby w zwykłej Vivie, a po części też z wysokich nakładów na produkcję autorskich programów, wspieranie tworzenia klipów czy organizację festiwali i koncertów.
cdn...
kultowy kanał!! FAST FORWARD...hmm to były czasy!
OdpowiedzUsuńMożna otrzymać tę audycję w wersji .mp3 po skontaktowaniu się mailem :)
OdpowiedzUsuńdobry był ten kanał...
OdpowiedzUsuńja np. z tamtych czasów poszukuje nagrań albo video z festiwalu BEATS 4 LIFE który odbywał się co roku 1 grudnia w Koln a który viva zwei relacjonowała prawie w całosci na antenie....a w sieci prawie nic o tym nie ma poza paroma wzmiankami i chyba z dwoma kawałkami na jutubie..ktoś może pomóc w tym temacie?
pozdrawiam
Ja pamiętam Vivę Zwei głównie z powodu niezwykle egzotycznego na owe czasy niemieckiego hip-hopu.
OdpowiedzUsuń