sobota, 7 lutego 2009

George Dorn Screams

Wykonawca: George Dorn Screams

Tytuł: Snow Lovers Are Dancing

Data wydania: 2006






Z okazji zbliżającego się koncertu tej bydgoskiej grupy, postanowiłem sięgnąć jeszcze raz po ich pierwsze wydawnictwo. Z pierwszych odsłuchań zapamiętałem bowiem jedynie otwierające album 69 Moles. Kawałek ten zasłużył nawet na miejsce w grupie najlepszych, moim zdaniem, polskich piosenek ostatnich lat, a to spore wyróżnienie ;) Rytm, ciekawa linia wokalu, intrygująca melodia i umieszczone gdzieś pod koniec utworu powolne gitarowe wybuchy - to wszystko sprawiło, że wcisnąłem rzadko używany przycisk repeat.

Rezygnacja z repeat była tym trudniejsza, że z pozostałych utworów powiało w moje uszy nudą. Teraz postanowiłem się jednak wsłuchać dokładniej i dostrzec gdzieś te serpentyny, określające sposób, w jaki rozwijają się ich utwory. Tak chętnie przecież piszą o nich w notkach na swój temat.

Scheme Box (nomen omen) utwierdził mnie w pierwszym wrażeniu, natomiast Call Me pokazało, że melancholię ładną stworzyć potrafią. Tylko gdzie te serpentyny? Podobno w następnym utworze. Rzeczywiście, Phoney zaczyna się spokojnie, rozwija powoli, następnie wszystko nabiera tempa, zaczyna pulsować, wokalistka przechodzi w innego rodzaju ekspresję. Już mi lepiej, znacznie lepiej.

Niestety, po chwili nastaje instrumentalne Winter of Deceit czyli zima oszustwa. Ile razy można ogrywać tę samą post-rockową harmonię? Ile razy można odgrzewać te same emocje? W kolejnych utworach jest podobnie, lecz na pierwszym planie znajduje się znów przyjemny wokal Magdy Powalisz.

Powolne, mroczne More Than This i kontrastujące z nim, energetyczne Snow Lovers Are Dancing stanowią najciekawsze, oprócz 69 Moles, fragmenty albumu. Może gdyby Dżordże zdecydowali się na EP, pokładałbym w nich większe nadzieje?

W poniedziałek premiera O'Malley's Bar, we wtorek koncert W Starym Kinie. Liczę na to, że na żywo wydobędą więcej energii ze swojej muzyki, a nowy materiał nagrany w Stanach zachwyci nie tylko brzmieniem.

Rozłączniki:

MySpace

oficjalna strona

PS

Dwa utwory z nowej płyty już są na MySpace. Jeden z nich do ściągnięcia tutaj, w ramach konkursu na klip. Nie wypowiadam się jednak na ich temat, czekam na całość.

1 komentarz:

  1. pamiętam, że kiedyś dawno temu wpadłem na ten zespół buszując po myspace. szalenie miłe zaskoczenie. fajnie, że w końcu grają w poznaniu ;)

    OdpowiedzUsuń